Tuesday, July 29, 2008

Pra Jualan Buku: Scattered Bones & Enslaved Soul

Salam bahagia kepada semua yang berminat karya-karya Sasterawan Negara Usman Awang. Juga salam kenalan kepada semua yang ingin mengenali tentang karya-karya Sasterawan Negara Usman Awang.

Buku-buku beliau yang akan di terbitkan tidak lama lagi adalah yang di paparkan :-

1) Scattered Bones

Sebuah novel Bahasa Inggeris yang di terjemahkan dari novel asalnya 'Tulang2 Berserakan'. Penterjemah :Dr. Hasnah Ibrahim. Editor: Haslina Usman.


2) Jiwa Hamba/Enslaved Soul

Sebuah antologi puisi-puisi patriotik dalam dwibahasa: Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris. Terjemahan oleh : Haslina Usman. Penasihat Terjemahan dan Editor : Dr. Zawiah Yahya.


Nota : Buku-buku ini belum di tentukan harganya kerana masih dalam peringkat persiapan akhir sebelum masuk ke peringkat penerbitan. Walaubagaimanapun, kepada mereka yang menempahnya awal, potongan harga sebanyak 30% akan di berikan apabila buku-buku ini di terbitkan tidak lama lagi.

Untuk pengetahuan umum: Buku-buku ini akan ke Frankfurt Bookfair pada bulan October, tahun ini. Yang akan membawanya ialah penerbit bersama UA Enterprises Sdn. Bhd., ia itu, Institut Terjemahan Negara Malaysia (ITNM).

Sambutlah pra-jualan ini, sebelum 31 September 2008, supaya berpeluang mendapatkan buku-buku tersebut pada harga yang lebih rendah sebelum masuk ke pasaran. Terima kasih atas penempahan awal yang bijak! Salam dan hidup sastera Malaysia!!!






No comments: